21. juli 2013

Topp 5 – britiske dramaseriar


Britiske TV-seriar. Dei er så flinke på det, alt er så gjennomført. Kulissane, kostyma, skodespelarane, manuset... Så i dag skal eg presentere mine topp fem når det gjeld britiske dramaseriar. Krimseriane må eg nok ta ein annan gong; det er så mange som er så ufatteleg bra! Eg vel også å ikkje ta med miniseriar i betraktning (ein serie som fortel om ei enkel historie, og som ikkje går over tretten veker), for dei er det også mange av. Lista under er ei blanding av både historiske drama og og drama satt til notida. Og innimellom litt dramakomedie:

Downton Abbey - fantastisk fine kostyme, og så mange bra rollefigurar (ja, eg lever meg veldig inn). Ein serie som tar for seg livet til jarlen av Grantham, hans familie og deira tenarar. Historia startar med forliset av Titanic i 1912 og fram til 1921. Sesong fire er på veg (og som eg gleder meg).

Cold Feet - ein serie der me møter tre par i opp- og nedturar. Den er kategorisert som ein dramakomedie, noko som for min del førte til at eg grein av latter og av sorg

Heartbeat (og også spin-offserien The Royal) - 60-talet! Mange gode minne om fine laurdagar med denne serien på TV (på norsk: Med hjartet på rette staden). Eg var berre to år då den byrja, men eg har fått dei to fyrste sesongane på DVD, så no kan eg få med meg korleis det heile starta

The Tudors - historisk drama om kong Henrik den åttande (Henry VIII) og alle hans seks koner. Herleg musikk, ein del intrigar og fine mannfolk ;) Og så må eg berre seie at denne serien er ikkje heilt britisk, men sidan dei fleste skodespelarane er britiske, tar eg den med likevel.

Monarch of the Glen - skotsk musikk og aksent, fine landskap og herlege rollefigurar. Gjekk under namnet Kar for sin kilt her i Noreg, og serien er for meg nok eit bevis på at britane er gode på å lage TV-seriar

Legg igjen ein fin tanke