10. juni 2012

2001: A Space Odyssey


Denne helgå har me rett og slett hatt skikkelig ferie og gjort lite fornuftig. Me va litt flinke i går og fekk støvsugd leiligheten og også skifta og støvsugd sengå, d vel d me kan skryte på oss. Men syns jo me fortjene ein frihelg itte uker og helger med lesing t eksamen, skriving av bacheloroppgave og forberedelse t jobb (sistnevnte gjelde mest min bedre halvdel). Reise hjem t Sola neste helg og begynne i jobb for sommeren om halvannen uke, så me får prøve å benytte oss av disse fridagene best mulig. Slappte av med film og god mat i går kveld, og i dag har dagen gått med t å se filmen 2001: A Space Odyssey (eller 2001: En romodyssé som den hette på norsk). Eg har fått med meg kjæresten t å se mange av mine favorittfilmer, så i dag va d hans tur t å velge ein av sine. Den vare i heile 142 minutter, og siden me ikkje sko någe som helst aent enn å ver hjemma, passte d å se den i dag. Eg kan ikkje sei at d e ein film eg komme t å se flerne ganger, men d e ein veldig kjent og banebrytende film, så d va vel på tide at eg fekk sett den. Ovenfor ka du se ein av de mest kjente scenene i filmen, nemlig der de i et klipp hoppe flerne millioner år framøve i tid.

Legg igjen ein fin tanke