13. mai 2012

Inni et lite skjell

"Sånn som en hører hele havet inni et lite skjell, kan vi bakom døve tilfeldigheters spill høre sangen om oss selv." (Anne Grete Preus). De fleste av oss har vel prøvd å legge et skjell inn mot øret, høre susingen... Me va ute og gjekk ein liten tur i går, og då fant eg dette skjellet. Eg prøvde ikkje å ta d opp mot øret, men syns d va så fint der d låg på svaberget og måtte dermed ta någen bilder. Herlig å se blå himmel, kjenne vinden ta tak i håret, se utøve sjøen og vite at sommeren e på vei. Har brukt helgå på å slappe av, skrive på oppgavene og dille litt med hemmeligheten min. Me tok ein liten runde med opprydding i klesskapet i dag, tok oss så ein tur ut med klærne og fekk gitt de t Fretex (i ein sånn Fretexcontainer ikkje langt unna). Kjekt å kunne gi vekk klær og andre ting som man ikkje bruke lenger t f.eks. Fretex sånn at andre kan bruke klærne eller ka d måtte være om igjen. Sjelden eg hive klær, for d meste e jo fullt brukbart – e jo bare eg som ikkje bruke de lenger! Nå vente eg egentlig bare på at klokkå ska bli halv ti, for då e d Miss Marple på TV-en :)

Legg igjen ein fin tanke