11. apr. 2012

Med hjartet på rette staden

Atten sesonger. I heile atten sesonger gjekk den britiske TV-serien Heartbeat, eller Med hjartet på rette staden på norsk, på luftå. 1992 va året serien hadde premiere i Storbritannia på kanalen ITV og her i Norge har den også gått i mange år. NRK viste alle sesongene og siste episode sendte de 13.mars 2010. Eg huske ikkje kor gammel eg va då eg fust begynte å se på serien, men eg vett at mamma og pappa såg d på lørdagskveldene, og plutselig va eg hekta sjøl. Kan vel tenke at eg va rundt tretten-fjorten år. I mange år va Heartbeat høydepunktet på lørdagskvelden (eg ska ikkje legge skjul på at eg va oftere hjemme på lørdagskveldene enn d eg va ute som de fleste på min alder. Men eg angre ikkje). TV-serien handle om den fiktive landsbyen Aidensfield som ligge i Yorkshire, og historien e satt t 60-tallet. Me får treffe politibetjenter, landsbyfolket, doktorer og alle slags andre mennesker - med andre ord møte me alt fra drama t kjærlighet t litt krim. Musikken, klærne, hårfrisyrene, ja, alt e tidsmessig korrekt og d e d som gjør d så fascinerende og sjarmerende! Eg har ennå ikkje sett fuste episode og så e eg litt lei for at eg ikkje fekk med meg siste episode. Men d fuste ska eg snart gjørr någe med: t bursdagen ønsket eg meg fuste sesong av serien på DVD. Og jepp, den fekk eg! Glede meg som ein liten unge t å endelig få se begynnelsen av den koselige og populære serien (så får me se om eg får med meg min fine eller om eg må se den aleine i ny og ne...). 

4 fine tankar - legg igjen noko fint du også

Anonym sa...

Huske eg og alltid såg det då eg bodde hjemma :) Det va jo ein veldig sjarmerende serie, og det va jo heilt herligt å følge med adli samen! :)

Silje sa...

Det e nettopp det. Serien bringe tbake så mange fine minner :) Glede meg t å ta fatt på den aller fuste sesongen :)

Anonym sa...

Hei :) gammalt inlegg men jeg prøver meg:) Jeg har tenkt og kjøpe alle sesongene, er dem tekstet? Leste på nettet et sted at de kun var på engelsk?:(

Silje sa...

Oi, denne kommentaren har eg ikkje sett før no, men eg prøver meg på eit svar likevel. Nei, dei er diverre ikkje teksta. Så hos oss, når me ser "Heartbeat", står lydnivået på eit par hakk meir enn vanleg :P

Legg igjen ein fin tanke