4. feb. 2012

Ein av mine favoritter

Full rulle med korps denne helgå, så har ikkje så mye nytt å fortelle. Men eg tenkte eg kunne dele ein sang med dåkke. Sangen hørte eg fuste gangen på TV-programmet Beat for beat og då va d Heine Totland som sang den. Sangen eg snakke om e He Ain't Heavy - He's My Brother. Den versjonen som e mest kjent, kom ut i 1969 og blei spelt inn med gruppå The Hollies. Sangen e skreve av Bob Russell og Bobby Scott og originalen blei spelt inn med Kelly Gordon (samme året som The Hollies fekk ein hit med denne sangen). Mer om historien bak sangen kan du finne her. For min egen del e dette ein av de fineste sangene eg vett om, og eg falt pladask for den då eg hørte Totland sang den for ein god del år siå på TV. Teksten e sterk - uansett kor lang veien e og kor tungt man sjøl har d, klare man å hjelpe sin egen bror (eller ein venn). Teksten e kanskje meint mer symbolsk enn heilt bokstavelig, men likevel. Ta dåkk tid t å lytte på denne sangen. God lørdag!

Legg igjen ein fin tanke