8. jan. 2012

Seminarhelg

Sliten! Ikkje fysisk, men itte å ha spelt med et brassband heile helgå, merke man d i håvet. Og i leppene (spesielt siden eg ikkje har vært skikkelig aktiv på to år). Men ska innrømme at d e gøy spele t tross for at eg ikkje eg verdens største fan av stykket. I går spelte me fra ti t fire, og i dag fra elleve t halv fire. Herlig å bare ha ein skikkelig hjemmekveld i går med god mat, kjekke ting på TV-en (som f.eks. I kulissene på Downton Abbey) og ein finfin kjæreste. Han fekk tatt i bruk d fine kjøkkenforkleet han fekk t jul (som står i stil t den nye duken som blir vist på bildet). I løpet av helgå har me også tatt litt vare på pusen siden huseierne va bortreist. Ja, den begynne å bli gammel, men den e så utrolig glad i folk. Ein skikkelig kosekatt! Resten av kvelden ska me slappe av, før d blir litt handling og korps i mårå. Fire dager på rad med samme stykke e litt heftig, men sånn e d når NM nærme seg :P Mye som ska bli bra på kort tid...

2 fine tankar - legg igjen noko fint du også

Anonym sa...

Hei- skal dere spille Spectrum? Vi har jo hørt den noen ganger, da. Med to brassere i familien så har man jo vært på en del brasskonserter opp gjennom årene. Kjempeflott musikk :-) Leppene venner seg nok til det, skal du se. Og så hørte jeg at dere har fått tak i en bra dirigent til NM-oppkjøringa.
Ellers blir jeg jo litt glad hver gang du skryter av den fine kjæresten din :-). Myrsnipa som synes best om egne barn, vet du - ha, ha! Men det betyr vel at han er godt oppdratt og er blitt et gangs menneske som oppfører seg bra her i verden. Ikke sant?
Ja, ta dere godt av pusen! Jeg er jo et ordentlig kattemenneske, og syns alle puser skal koses og godsnakkes med.
Ehh... Kanskje vi skal komme oss avgårde til NM i år??

Silje sa...

Ja, vi skal spille "Spectrum" av Gilbert Vinter. Som sagt i innlegget er ikke dette mitt favorittstykke, men alt i alt er det et stykke med både fine melodilinjer og stilige løp. Og så er det artig med litt glissandoer innimellom :) Jeg må jo skryte litt: Han er flink til å lage mat, tålmodig og en herlig fyr! Og så utrolig mye annet! Vi er jo også kattemennesker, så det er bare koselig å kunne passe på litt :D

Legg igjen ein fin tanke