14. aug. 2011

"En sommer er over..."

Jeremias
<3
..eller... Så klart håpe eg ikkje at den e heilt øve ennå, men i mårå begynne skolen igjen. Merke at d ska bli greit å komme i gang med litt skolearbeid og rutiner sjøl om man blir lei av d og itte kvert ;) Men sjøl om skolen begynne i mårå, e ikkje fuste forelesning før neste mandag. Dermed blir d nok ei uke med bestilling av skolebøker, sykle litt rundt og ellers så smått begynne å lese pensum (når bøkene e komt...).




Herlig pikniksett
Kjæresten og eg tok flyet fra Ålesund t Sola forrige torsdag og den helgå (altså forrige helg) oppholdte me oss på hyttå - bare oss to. Opplevde strålande vær, så me fekk endelig kjent litt på sommeren me også. Ellers så malte me taket på hemsen, han kløyvde ved og så spelte med ein del spel, hørrte masse på radio og i d heile bare slappte av og koste oss. Mandagen og tirsdagen gjekk med t pakking og då onsdagen kom, va d på tide å rette snuten mot Kr.sand. Fekk låna pappa sin bil (tusen takk, pappa) for me hadde et lite flyttelass som sko ned t Kr.sand (bl.a. bokhylle, DVD-hylle, kjøkkenbord og stoler). Turen gjekk fint og med et eget pikniksett, gjekk lunsjen som smurt ;) Bilen blei forresten kjørt opp dagen ittepå av typen (som tok toget ned igjen).


DVD-hyllene
Dagene her i Kr.sand har me brukt t å montere alle hyllene, bordet og stolene, pakkt ut av kofferter, hengt opp gardiner, sykla ein tur t byen og i går sykla me t skolen for å finne ut kossn skoleveien e. Veien e sånn sett veldig grei, sjøl om d kan bli tungt på regnfulle dager. Andre ting me gjorde i går: Me plukkte plommer fordi husvertene visstnok har mer enn nok, lagte god, hjemmelaga pizza og såg filmen "The Chronicles of Narnia: Prince Caspian". Skikkelig koselig hjemmekveld med andre ord :) I dag har eg farga någen partier i håret, og då eg sko dusja, va d ein kjempestor edderkopp på håndkleet mitt. Eg skreik, typen min kom meg t unnsetning og dagen blei redda ;)

2 fine tankar - legg igjen noko fint du også

Anonym sa...

Hei - kom på at jeg skulle se innom! Ble jo litt overrasket over å se bildet av pusekatten vår. Ellers er det fine bilder av både hest, kjent natur, og ikke mins turtelduer!
Da vi kom fra Oslo i gårkveld var forøvrig den gode Jeremias noe betenkt. Han hadde vel gitt opp håpet om å komme seg inn i huset igjen. Vanligvis så kommer jo V og passer han noen dager om vi er borte, og ellers naboen, som også klør og godsnakker. Tror ikke at han var like fornøyd med "passeren" denne gang. Så litt fornærmet for at vi reiste vekk var han nok - jeg fikk ikke klappe han engang da vi kom mot døra. Men idag er visst alt glemt....
Så er dere igang igjen - dere må ha lykke til med et nytt studieår. Tviler ikke et sekund på at dere klarer dere bra... Ha en fin uke!
Hilsen fra oss to på Sunnmøre + Jeremias.

Silje sa...

He, he! Stakkars "lille" Jeremias ;) Men kan tenke meg at alt var glemt dagen etterpå. Ellers så er vi i gang med nytt skoleår selv om forelesningene ikke begynner før neste uke. Tror også dette kommer til å bli et kjempefint år. Så må du bare titte innom bloggen, for det vil jo komme noen oppdateringer her i ny og ne :)

Legg igjen ein fin tanke