8. juli 2011

Mikkel Rev

Forrige uke tok eg et skippertak og fekk rydda et av de små rommene nede i kjelleren. Vel, der va d møye rart for å se i d sånn... Måtte fust bære ut alt som sto på golvet, før eg i d heile tatt kunne rydde d som sto i hyllene. Ting blei kasta eller gitt vekk t NMS Gjenbruk, den eine hyllå blei flytta sånn at me får utnytta rommet bedre, rommet blei støvsugd og vaska og t slutt fekk eg sortert og satt på plass alle bøkene og tingene som ska ver på rommet. Herligt å få d gjort!
Før
Etter

I mens eg satt og såg på Poirot på TV-en her om dagen, fant eg ut at eg måtte finna på någe å gjørr mens eg satt der. Har ikkje begynt på någe nytt håndarbeid ennå, så eg endte opp med å finne fram ark, penn, bok, lim og aviser. Eg ville nemlig lage et kort t kjæresten min (eg vett d e under to uker siå han reiste hjem, men eg savne han og syns d e kjekt å lage kort). Satte i gang med å klippe og lime og fant også någen fine ord som eg kunne skrive ned i tillegg t d eg sjøl ville sei. Må sei at eg blei fornøyd med kortet (forma som et hjerte) sjøl om d kanskje blei litt sukkersøtt ;) Håpe du blei glad for kortet, gutten min  <3


Fra onsdag og t i dag va eg på hyttå sammen med mamma og pappa. Me hadde et par ærend før me t slutt kom oss opp t hyttå i fire-tiå. Eg pakkte ut to nye madrasser og rydda litt i bokhyllå, pappa snekra mer på køysengå inne på d minste soverommet og mamma lagte middag. Blei ein hyggelig kveld med lesing i stearinlys, jordbær og quiz. I går strålte solå og d va kjempeherligt å ver ute. Alle sammen tok i et tak og i løpet av dagen fekk me vekk haugen av trevirke som låg utenfor hyttå. Pappa og eg kjørte heile to lass avgårde t bossplassen, og i mens fekk mamma beiset resten av terrassen. T middag hadde me avokadosalat, og så va d fram med bokå. Plutselig kom reven luskende rundt hyttå. Skikkelig fin rev som ikkje såg ut t å ver redd for mennesker :) 

Legg igjen ein fin tanke