17. mars 2011

Vår!

Atter ein gang e torsdagen her. Eg syns tiå bare fyke av sted. D e greit så lenge tiå fyke mot vår ;) Har faktisk sett de fuste snøklokkene (eller disse hette vel marsklosterklokke), og mesteparten av snøen e smelta. Våren e her!

Sto opp i ni-tiå, akkurat som me pleie, på mandag. Åt kokt egg t frokost, og sjøl om eg va trøtt, blei d ein veldig fin start på ukå. Kom oss t skolen og då me kom fram, va klokkå kvart på elleve. Satt ute i gangen og venta, og itte kvert gjekk me inn t forelesning. Dagens tema va rett og slett slang. Slang som ofte blir brukt av ungdommer, men også av folk flest (chille, schpa, nerd etc.). Kom opp ein del festlige historier, ja ;) Hadde om dette temaet fram t klokkå va tri, og då dro eg t byen der eg sko henta ei reservert bok på biblå. Kom hjem, og då "gubben" og va komt hjem, lagte me minipizza på Polarbrød med spelt (hadde kjøttdeigrester fra lørdagen). Skikkelig godt og nesten litt sunt ;) Hekla litt og såg på "71 grader nord".

Kjempetrøtt då me sko stå opp på tirsdag. Men sånn e d kver tirsdag... Fekk i oss litt mat begge to, og ti på ni tok me bussen t skolen. Romanen "Markens Grøde" av Knut Hamsun sto på planen i dag. Nå skjønne eg at d e så møye mer ved den bokå enn d eg trodde då eg leste den. Eg syns d va ei kjedelig bok, men d kan også ha litt å sei at den e på pensum ;) Kom hjem så tidlig som halv ett, og då sovna eg på sofaen. Bittelitt trøtt, ja... T middag blei d fiskegrateng, og i mens typen va på jobb, tok eg fatt på transkribsjonen t semesteroppgaven i d eine faget. Faktisk litt gøy då eg fust kom i gang :) "Mad Men", litt hekling og t slutt lesing på sengå.

I går skinte solå og d va ein strålende dag! Litt lettere å stå opp enn tirsdagen. Litt yoghurt og kornblanding t frokost, og kvart på ti va eg på skolen. Satt i gangen og leste i ei bok t de andre i klassen kom. Heilt grei forelesning om "den nye journalistiske hverdagen". Ittepå blei d lunsj (medbragt så klart...) i kantinå sammen med ei venninne fra klassen. Kjempekoselig! Kl. ett gjekk typen min og eg t svømmehallen, og på vei bort såg me faktisk ein grønnspett! Kjempeherlig i bassenget, og d blei 850 meter på oss itte å ha vært i bassenget ein time :) Satt på skolen og venta på bussen, og me va hjemma sånn kvart øve tri. Kjøttdeig og spaghetti t middag. Resten av kvelden blei d hekling, skolearbeid (fekk gjort ferdig transkribsjonen) og så såg me filmen "Kamilla & Tyven I". Den e så søt!

Har gjort ein del skolearbeid i dag, og mesteparten av d va lesing av pensum. Så klart hadde eg litt heklepauser innimellom ;) Og musikk på øyret. Blomkålsuppe t middag i dag (med ekte blomkål oppi). Hadde litt tomatsalat og grove baguetter ved siå av. Innom jobben ein tur, og i mens eg va der, va typen ein tur innom rådhuset der ordføreren holdt et "velkommen-til-Kristiansand"-møte. Ellers så har me nettopp spelt litt Yatzy og d e vel stort sett d eg har å sei om denne ukå så langt ;)

Mobilkamerabilde, men d e ein grønnspett midt på bildet :)

Teppet blir stadig større

Marsklosterklokke. Våren e her!

<3

Legg igjen ein fin tanke