6. mars 2011

Jentekveld og fastelavn

Ei fin uke nærme seg slutten, og i mårå e d atter ein gang skole igjen. Har fått slappt av ein god del, samtidig som at eg (og hu eg jobbe sammen med) snart e ferdig med portprøven sjøl om d nesten e to uker t innlevering ;)

Utrolig nok kom eg meg t skolen på fredag sjøl om eg hadde lite eg sko ha gjort. Tok bussen herifra ti på ti, og då va eg framme på skolen kl. ti. Leste d lille eg sko lese, og resten av tiå brukte eg t å fikse litt på portprøven, og då klokkå viste litt på ett, tok eg bussen hjem. Lagte pannekakerøre, og slappte litt av. Fortsatte med å klippe opp gamle T-skjorter (t hekleprosjektet mitt), og då kjæresten kom hjem, blei d pannekaker t middag :) Tok fram terninger og Yatzyblokken og for de som lurte, så vant eg. På TV-en blei d episode III av "Star Wars". Den va den siste, så nå har eg sett alle seks filmene! Eg komme nok ikkje t å bli ein fan, men nå har eg i hvert fall sett de...

I går sov me lenge og vel! Herligt! Spiste skikkelig helgefrokost, og d e så utrolig koselig å kunne ta seg god tid ved frokostbordet. Tok på oss sko og ytterklær ittepå, for me sko gå ein tur t KIWI for å henta tubaen t kjæresten min (den hadde vært på reperasjon). Kjempeherlig å gå ute i solå, men d va ikkje alle plasser at snøen hadde smelta, så d va glatt nok, ja... Tok bussen tbake, for ein tuba på glattå e nok ikkje verdens beste idé ;) Va hjemma ein time, og så tok eg bussen mot byen. Sko fiksa enda litt mer på portprøven sammen med hu i klassen, og seinere sko me ha jentekveld med ei t fra klassen. Me lagte taco, såg filmene "Mamma Mia" og "The Notebook" (sistnevnte ein skikkelig grinefilm...) og så blei d jo så klart masse snakking! Kjempekjekt og utrolig koselig :D

Denne søndagen her har me gjort lite og ingenting... ;) Må jo sei at d e greit d og av og t. Sto opp seint i dag også, frokost, litt lesing, litt hekling og bare tatt d med ro. På grunn av fastelavn i dag, så bakte me boller, og de blei knallgode ;) Men før me spiste de, så hadde me jo middag, og dagens rett va laks. Laksen va stekt i pannå i dag, og d va snadder. Har heklet enda mer, og så såg me siste episode av "Le Comte de Monte Cristo" ("Greven av Monte Cristo"). Ellers lite :P

Dette bildet trenge ingen ord...

Bolledeigen hevte seg veldig

Samarbeid på gang ;)

NAM!

Endelig har eg fått begynt på teppet :)

2 fine tankar - legg igjen noko fint du også

Anonym sa...

Det va någen skikkeligt flotte boller Silje:)
Går det greit med hekletøyet ? Det såg ihvertfall stiligt ut. Må nok prøva det sjøl og.

Silje sa...

Bollene va veldig gode, ja :)
Hekletøyet går fint. Kjempeartig å kunne klippe opp T-skjorter, lage det om t nøster og så hekle et teppe ut av det ;) Anbefales :D

Legg igjen ein fin tanke