17. feb. 2011

Innesnødd!

Kanskje ikkje heilt innesnødd, men d e ikkje langt i fra. Heilt fram t i dag har d snødd og blåst, blåst og snødd. Akkurat nå ser eg ikkje heilt enden på vinteren. Men eg vett jo at d vil t slutt ein eller aen gang - sånn innerst inne...

Sjøl om d ikkje va så fint vær på mandag, endte d opp med å bli ein kjempefin dag! Hadde god tid t å spise frokost, og d e fint, for då føle eg at eg får ein veldig fin start på dagen (og ukå). Kom oss uskada frem t bussholdeplassen, og bussen va på tiå, så me va framme på skolen kvart på elleve. Temaet i dag i KOM 102 va "sjanger og stil". Syns d va et ganske okei og oversiktlig tema. Gjorde litt gruppeoppgaver, fekk med meg oppsummeringen, og då klokkå va tre, dro eg t byen. Innom biblå og et par andre ærend, og halv fem møtte eg kjæresten min på Peppes Pizza. D va jo valentinsdagen, så me hadde bestemt oss for å spise ute (for ein gangs skyld...). Ga kverandre fine kort og åt pizza ;) Ittepå gjekk me på ein kafé, nemlig Frk.Larsen. Der tok me oss kver sin kaffe og så delte me et stykke med brownies. Artig med hjertepynt på tallerkenen. Kjempekoselig atmosfære, og så e d så fint å kunne ha ein sånn ittemiddag med kverandre! Kjøpte brodder (!) og handla mat ittepå. Kjempefin dag!

Ikkje någe gøy i d heile tatt å stå opp før åtte på tirsdag. I hvert fall ikkje på grunn av "snøstormen" ute. Heldigvis hjalp d bittelitt å spise varm havregrøt t frokost :) Prøvde broddene ned bakken, og de funka fint! Dagens forelesning va den tredje (og siste) i rekken om Promethevs-motivet, og då blei d mer om Frankenstein og også ein del om filmen "Splice". Grei forelesning, og som vanlig va eg hjemme halv ett. Skikkelig trøtt, så eg satt bare i sofaen, slappte av og så på at d snødde ute... Me va flinke og hadde rester t middag (pizza fra lørdag og grateng fra søndag), og d smakte godt :) Leste litt, og så la me oss tidlig.

Kjæresten forsov seg då han sko på skolen i går. Og den nesten bussen han sko ta, va for tidlig (ev. aaaltfor sein pga. snøkaoset), så han ga opp å komme seg t skolen ;) Eg sko egentlig ta bussen som gjekk halv ti, men den kom så klart ikkje, så eg sto ute og venta i ein halvtime. Jepp, kald då eg kom fram t skolen... Hadde gjesteforelesning om "hypertekster". Veldig bra foreleser og et interessant tema. Vassa i snø for å komme meg hjem (ja, utenom då eg satt på bussen, så klart...), så då eg fust va komt meg inn, forblei eg inne! Ganske så kald på føttene, så i mens "gubben" lagte grøt t middag, satt eg med varmeflaske i sofaen og leste litt. Knallgodt med grøt! Blei nesten hyttestemning utøve kvelden med stearinlys, yatzy, tegneserier og kakao ;) Såg den tredje epsioden av "Le Comte de Monte Cristo" ("Greven av Monte Cristo"), og nå begynne d å tilspisse seg... Og d blei ein skikkelig romantisk slutt på sesong seks av "House" :D

"Jobbe-hjemme-dag" i dag, sånn som eg ofte gjørr på torsdager. Eg klarte å være flink, og fekk gjort d eg hadde satt meg som mål. Slappte av litt innimellom ;) Og ein del bilderedigering... T middag lagte me wok m/nudler ved siå av. Smakte fortreffelig! Kvart på fem måtte eg nok stikka hodet utforbi dørå: Eg sko nemlig på jobb. Okei der, men pga. reunion og vinteferie, e d tre uker t neste gang. Ska i seng om ikkje så altfor lenge :P

D e slike småting som skape koselig atmosfære på kafé

Før...

og itte ;)

Atter ein gang tonnevis med snø i hagen!

2 fine tankar - legg igjen noko fint du også

Anonym sa...

Hei dere to i sør! Skjønner at dere koser dere mye i lag - med både brownies, graut, og egg til frokost både titt og ofte. Jeg er ganske imponert over matstellet - ikke noe typisk studentkost med grandiosa og cola der, nei! Og det er bra. Så at det var skrevet om pølsegrateng lenger ned her. Trodde ikke du likte pølser jeg, for jeg tabbet meg jo en gang med det, om du husker! Ang. gratenger, så har jo jeg MIN variant med skinkegrateng, og det liker "typen", så du kan jo sette han til å lage det en dag. Ellers vil jeg skryte av fine bilder - både naturbilder og de av det flotte paret! Hilsen fra oss to på Møre.

Silje sa...

Tusen takk for kjempefin kommentar! Vel, jeg er jo litt kresen, men det er kjøttpølser jeg ikke er så glad i ;) Som du skjønner, så har vi det veldig fint her, ja. Skal snart en tur hjemom familien og Bømlo, men det er alltid fint å komme tilbake til en ventende kjæreste :) Håper dere har det bare bra. Skal hilse fra han ved siden av meg :D

Legg igjen ein fin tanke