20. feb. 2011

"...follow every rainbow, 'till you find your dream"

Litt inspirert av "Sound of Music", ja. Komme nok aldri t å bli lei den musikalen. Eller generelt musikaler ;) Og sånn ellers har d vært ein herlig helg uten någe særlig med spillopper :P

På fredag hadde eg bare ukas bloggoppgave (skolebloggen) på planen, så eg innrømme d at eg gadd ikkje å komme meg avgårde t skolen bare for d. Sov nok litt lenge, men itte kvert kom eg i gang med dagen. Eg va vel kanskje ikkje så veldig effektiv, men litt itte litt blei bloggoppgaven ferdig. Utøve dagen blei d litt bilderedigering på gang, og så tok eg helg då gutten min kom hjem fra skolen. Lagte fiskekaker t middag. Eller, lagte og lagte. Me hadde kjøpt ferdiglagte og steikte de i pannå. Hadde poteter, revet gulrot og makaroni (fullkorn faktisk) i kvit saus ved siå av. Og den kvite sausen hadde eg lagt heilt fra bunn av. Med ein del muskat oppi ;) Smakte godt alt i hop! Itte kvert blei d film på TV-en, og i dag va d "Star Wars: Episode I" (på NRK3 vise de filmene itte ka årstall de blei utgitt, ikkje i den kronologiske rekkefølgen...). Må jo få med meg alle når eg fust har begynt ;) 

Me hadde ein veldig effektiv og finfin dag i går! Okei, me sto ikkje opp så veldig tidlig, og me brukte laaang tid på frokosten. Men ittepå vaskte kjæresten min heile badet og komfyren, mens eg tok tak i støvsugeren og va rundt i heile kåken, i alle krinker og kroker, ja, til og med dørlistene blei tatt. Tok på oss gode sko og varme klær ittepå, for me sko ein tur t butikken. Åt litt lunsj då me kom tbake, før d så va rett ut igjen for å lage snølykt. D e sjeldent eg sette pris på snø, men d va skikkelig koselig å lage snølykt for fuste gang på lenge :) T middag lagte me nachos og så filmen "The Sting" ("Stikket" på norsk). Kjempebra og spennende film med ein finurlig slutt! Lagte banansorbet t dessert. Mektig, men veldig godt!

I dag har me for d meste bare slappt av i sofaen. E herligt å ha ein sånn dag i blant. Har så vidt begynt å pakke kofferten litt, siå eg ska reise hjem ein tur t Sola på onsdag. D der med hjem e vanskelig. Av og t e Sola hjem, mens andre ganger e d Kr.sand. Merkeligt... Hadde god helgefrokost også i dag, og d syns eg alltid e koseligt! Såg (endelig) ferdig "Sound of Music", og som vanlig satt eg og sang med. Hadde d ikkje vært for at filmen e så himla lang, kunne eg ha sett den nesten daglig ;) Åt biff i fløtesaus m/sopp, løk og poteter. Den retten e bare nydelig! Sitte her og slappe av, og seinere blir d "Fangene på Fortet".

Se, mamma: Makaroni i kvit saus!

Eg e litt glad i bøker, ja (bøkene e fra nyan-nyan)

Snølyktå i dagslys...

...og snølyktå om natten

2 fine tankar - legg igjen noko fint du også

Anonym sa...

Se der ja; så flinke du e:) Det e ingen heksekunst når du fysst har fått det te, e det vel ? Meine den kvite sausen altså. Og kvit saus med makaroni: det e starten på fiskegrateng det, så bare fortsett du :)
Me komme rett fra hyttå, og der hadde me fiskeboller igår. Det e jo Henrik og Hanna sin yndlingsrett.Snakkes i mårå vennen.
Klem frå na mamma

Silje sa...

Jepp, kanskje blir d fiskegrateng neste gang :P
Fiskeboller tror eg ikkje me har hatt ennå, så d får me også ha t gode. Glede meg t å komme hjem ein tur :) Snakkes i mårå, ja.
Klem!

Legg igjen ein fin tanke