23. jan. 2011

Fint her i Kristiansand :D

Atter ein helg nærme seg slutten... Men d betyr jo at ein ny uke e på vei, og med ein ny uke komme også nye muligheter (de fleste har nok hørt den ganske mange ganger før...).

Kom meg nok ein gang på skolen på fredag. Og sjøl om eg nok ikkje va så veeeldig effektiv, fekk eg gjort d eg sko, og kunne ta helg med god samvittighet. Vel, nesten. Tenkte eg sko få ferdig blogginnlegget t skolebloggen, men d va lettere sagt enn gjort. Fekk d i boks t slutt, og då va d helg :) Me va flinke og åt rester t middag, og itte at d va spist opp, såg med ein film som hette "Memento". Kjempesær og original film. Med andre ord: BRA!

Sto opp då klokkå va litt øve elleve lørdagsmorgen. Då va me faktisk våkne ;) E så herligt å kunne ta seg god tid ved frokostbordet. Egg, nykokt kaffe og rista brød smakte fortreffende. Typen satte på ein episode av "Star Trek" fra 60-tallet itte frokosten. Artig å se alle kostymene og de utrolig "fancy" spesialeffektene ;) Fra to t fem va han på seminar, og då gjorde eg litt av kvert: eg tok oppvasken, satte på vaskemaskinen i to omganger og eg såg pensumfilmen "Double Indemnity" for andre gang (ska ha om den på tirsdag, så eg tenkte d va greit å få repetert innholdet). I løpet av kvelden blei d nachos t middag, og så såg me "Monty Python & The Holy Grail". Ha, ha! Snopet vårt denne helgå va å lage ein slags is (likne på ein blanding av smoothie og sorbet-is) med frosne bær og vaniljeyoghurt (og miksa d sammen i blenderen). Fordelte d i skåler, og med Gjende-kjeks ved siå av, va d ein skikkelig frisk og god dessert :) Naamm!

Har hatt ein kjempefin dag i dag som starta med god frokost også i dag :) Såg ein episode med "Blackadder" (Rowan Atkinson), og så satte me ein deig, for me sko lage pizzasnurrer. Tok oppvasken, og så tok me oss ein tur ut i d fine været mens deigen sto og hevet seg. Gjekk ein tur i et område me ikkje hadde gått i før. Kjempegøy å gå på "oppdagelsesferd". Jepp, "små barn, store gleder". Kom hjem, og då va d i full gang med baking av pizzasnurrer. Smakte på ein og de blei kjempegode! :) Laks t middag, og d va også godt. Hadde rester av desserten ("snopet") fra i går :D 

Bær og yoghurt i blenderen

Skikkelig rosa, men utrolig godt :D

Snodige greier

Himla fint vær ute :D

Søm kirke

Legg igjen ein fin tanke