11. nov. 2010

InDesign, InDesign og atter InDesign

Mesteparten av denne ukå her har eg brukt tiå mi på å få ferdig eksamensoppgaven i InDesign (den redaksjonsoppgaven...). D verste va å skrive selve teksten, for den andre og litt mer kreative delen e jo bare kjekk :) Og så har årets fuste snø kommet hit...

Tok oss litt god tid på mandag med varme rester fra søndagens middag, og dermed va me ikkje på skolen før kvart på ti. Men ka ska eg sei?! D e jo ganske så greit med ein myk start itte ein helg ;) Satt på biblå og leste litt skolepensum, og halv tolv hadde eg ein lunsjavtale med pappa. Han va nemlig her i byen for å henta ny bil som han og mamma har kjøpt. Me satt i kantinå, spiste lunsj og hadde d kjempekoselig :) Så måtte eg t forelesning, og pappa sko henta denne bilen. Heilt grei forelesning, og itte at me va ferdige på skolen, blei d jo som vanlig ein tur t sentrum for å handle inn t ukå. Kom hjem litt øve fire, og rundt halv fem va også pappa i hus. Han sko nemlig øvenatta her sånn at han slapp å reisa tbake t Stavanger seint på kvelden. Lagte pastasalat t middag, og d blei ein suksess! Ellers satt me i sofaen, snakkte og såg på "71 grader Nord". Koselig kveld!

Dagen ittepå, d vil sei tirsdag, kokte me egg t frokost, og satt ganske så lenge ved frokostbordet. Pappa va så snill at han kjørte oss t skolen i den nye bilen :) Så blei d "klem" og pappa kjørte videre med snuten mot Stavanger. D blei jobbing på biblioteket som d så ofte blir, og for d meste va d InDesign på gang. Kom meg hjem t halv tre, og då kokte eg grøt (nok ein gang) t middag. NAM!!! Slappte av, litt mer InDesign, og så blei d tidlig i seng.

Rolig dag på onsdag med forelesning fra ti t ett, rett hjem, slappte av på sofaen, satte på ein vask, tok oppvasken, såg igjennom reklamen og heiv d som va uinteressant, og t middag lagte typen min hjemmelaga hamburgere. Kjempegodt! "House" og ein episode med "Black Books".

Og i dag...joda, tok me oss nok ein gang litt god tid utpå morgenkvisten. Stekte egg og hadde på rista brød, og ti på ti tok me bussen t...byen! Hadde nemlig et par ærend rundt omkring, og me endte opp hos frisøren (vel, eg satt og leste i "Se & Hør" mens han fekk seg ein klipp). Kom hjem igjen t klokkå va tolv, og resten av dagen fekk eg endelig gjort ferdig redaksjonsoppgaven i InDesign! :) Omelett t middag, og så va d jobb og korps t slutt. Skikkelig artig i dag! :) Nå sitte me her og slappe av i sofaen mens d blåse og regne ute...

Bilen og dens stolte eier

Legg igjen ein fin tanke