25. nov. 2010

2 down, 2 to go!

JIPPI! Då va eg ferdig med den fuste skoleeksamen, den andre eksamenen så langt (og nå e d bare to igjen...). Eg e jo sånn at uansett kor godt eller kor dårlig forberedt eg e, grue eg meg når d komme t eksamen. Sånn e d bare!

Kjedelig å stå opp på mandag itte å ha hatt helg. Men d e jo sånn d alltid e ;) Spiste rester av pastaen fra søndag t frokost, og d gjorde dagen med litt varm frokost. Kom oss t skolen t halv ti, og allerede då va d stappfullt på biblioteket på skolen! Me satte oss derfor i "stille-kaféen", og me fekk jo gjort någe begge to, sjøl om ikkje motivasjonen va på topp... Dro t byen då klokkå va halv to, for då måtte me ha pause. Handla som vanlig inn for ukå, et par små ærender, og så hjem. Blei jo lit eksamenslesing hjemme også. Lagte någe så enkelt som pannerett fra Findus t middag, men d e lov t å gjørr d litt lettvint i blant ;) La oss ganske så tidlig den kvelden.

På tirsdag ringte alarmene våre litt øve halv sju. Typen sko ha eksamen, og då må man jo litt tidlig opp for ikkje å komme for seint. Eg tok bare på meg morgenkåpe, spiste frokost sammen med gutten min, og så ønskte eg han lykke t på eksamen. Ittepå gjekk eg og la meg igjen, og sov ein time t. Herligt! Kom meg t skolen då klokkå viste ti. Hadde litt mer motivasjon denne dagen, og så måtte eg jo bare lese for d va dagen før dagen! Satt sammen med ei venninne og jobbde, og då blei d ein (litt lang og) koselig lunsj. Kom meg hjem t slutt, og d hadde gått greit på matteeksamen for kjæresten. Hjemmelaga hamburgere t middag, og d smakte skikkelig godt! Eg blei hørt i emnet ("skrift og bilde") av kjæresten og d hjelpe skikkelig å snakke litt høgt om d :)

Og så: selve dagen! Sto opp tidlig, fekk i meg ein toast, og blei fulgt t bussen litt øve åtte (må ta ein aen buss litt lenger unna for å ver sikker på å rekke d...). Kom meg inn på d tildelte rommet då klokkå va halv ni (d heile begynte ni). Eksamenen varte fra ni t elleve, altså ein kortsvarseksamen. Eg syns spørsmålene va greie, og greide å svare fornuftig på d meste. Men så klart blei d møye oppstyr itte at besvarelsene va levert, fordi d va forskjell på ein av oppgavene på bokmål/nynorsk. Og någen svarte d eine og någen d andre. "Teknisk feil," sa læreren, så me får se ka som skjer... Dro ein tur t Sørlandssenteret med typen min, og d va veldig herligt å få tankene øve på någe aent! Litt julegaver og småpjus, og me va hjemma igjen t halv tre. Slappt av, pastasalat t middag og så fekk eg begynt å lese t neste eksamen, "tekst og tolkning". Bare seks dager t...

Før me la oss i går, fekk me latterkrampå då me satt og såg på "House". Wilson, kompisen og romkameraten t House, tok og fridde t House på ein restaurant. Bare på spøk! Helgoland så artig :) Tok d rolig i dag morges, siå d va eksamen i går. Varm frokost, nykokt kaffe og d heile :) Va på plass på skolen t litt øve ti, og då va d beinhard jobbing med begreper angående semiotikk og retorikk. Merke eg e lei allerede, men eg må bare stå på. Hadde ein god lunsj med typen og venninnå mi, før d så atter ein gang va på'an igjen... Greide å ver på skolen heilt fram t klokkå va 15, og då va d hjem, fekk i meg litt middag (wok, som smakte kjempegodt), og rett på jobb. Tok bussen dit i dag, og d va ikkje någe særlig gøy då bussen kjørte forbi meg (heldigvis kom d ein direktebuss rett ittepå...). Kjekt på jobb, og då eg va på vei hjem, ringte ei veldig god venninne av meg og me snakkte i heile 40 min. Kjempekoselig!!! Herlig å bare slappe av då eg kom hjem :)

Kristiansand by night

Hmm...den klokkå der e jo heilt på trynet. Bildet e tatt då eg sko t jobben, altså rundt fem... 

Kjempegode hjemmelaga hamburgere!

Legg igjen ein fin tanke