28. nov. 2010

1.søndag i advent

Syns d e rart at me skrive 1.søndag i advent allerede. D e jo ikkje lenge eg siå eg begynte på UiA, og nå e d plutselig snart juleferie. Glede meg t eksamensstresset e øve!

Kunne jo faktisk sove lenge på fredag, og d må eg innrømme va ganske så okei! Sov t rundt omkring halv ni, og då va d ut av sengå. Fekk i oss litt frokost begge to, men d va bare eg som tok bussen t skolen då klokkå va ti på ti. Kjæresten min tok ein hjemmedag med litt matematikk og husarbeid. Eg fekk faktisk gjort ein god del de timene eg va på skolen. Skreiv masse notater, og eg merke at nå begynne eg nesten å se slutten på stresset. Hadde ein litt lengre og koselig lunsjpause med venninnå mi (som eg ofte pleie å spise lunsj med) og typen hennes :) Tbake t arbeidet ittepå, og eg tok bussen hjem då klokkå va halv fire. Herligt å komme hjem og bare sette seg ned i sofaen uten å tenke på pensum og eksamen... Såg ein episode av "Black Books", og ittepå fekk me i oss litt middag. Gjorde lite og ingenting utenom å se på "gullrekka" og "Tause Vitner" (som nesten va litt skummel...).

Lørdag tok me oss tid t å sove ekstra lenge, og med d så meine eg at klokkå va øve elleve før me sto opp... ;) Me satt leeenge ved frokostbordet, og snakkte sammen itte at me egentlig va ferdige med å spise :) Slappte litt av, før me begge to satte oss ned med eksamensstoff. Kjedelig å sitte i helgå og lese, men må man, så må man... Blei jo litt andre ting innimellom, men eg fekk faktisk gjort ein god del. T slutt la me fra oss bøkene, og satte oss heller ned i sofaen for å se filmen "Mordet på Jesse James av den feige Robert Ford". Sær, men også spennende film. Lagte tortillas t middag, og så fekk me med oss finalen i "Skal Vi Danse". Favoritten min vant :) Løste litt kryssord, og så va d klart for skikkelig drama på "The Royal"!

Dagen i dag har nok atter ein gang gått med t lesing, lesing og mer lesing. Men som sagt: eg tror eg begynne å se slutten snart :) Har så vidt begynt å pynte t jul også, siå d e 1.søndag i advent. Og så blei d massevis av julemusikk imens eg leste :) Kvart øve fire blei eg henta av ein som sko kjøre meg t kjerkå der skolekorpset eg jobbe i sko spela, for eg sko ver med. Veldig fin time med speling av julesanger, tenning av adventslyset og sang. Laksen sto (nesten) klar på bordet då eg kom hjem :) Nam! Blir nok mer lesing i mårå...

Adventsstaken vår :)

Enda mer julepynt :D

2 fine tankar - legg igjen noko fint du også

Anonym sa...

Silje, jeg tror at dere må slutte å se på denne fredagskrimen!! Ser ut som det er i skumleste laget for deg - og jeg er helt enig!! Den er rett og slett ekkel, så jeg ser nesten aldri på den. Savner gode, gamle Frost og Morse!

Ellers var vi i dag på samfunnshuset og hørte "typens" gamle skolekorps - det var det tradisjonelle adventsarrangementet. Men de var MYE bedre i gamle dager, da "typen" spilte der!! Tror du ikke? Men Brassen var kjmpeflinke, og så var det en aldri så liten prisutdeling, vet du!

Hyggelig advent og vellykkede eksamener ønskes dere to i sør!
Fra oss to på Møre.

Silje sa...

He, he! Problemet er at selv om det er litt skummelt, må jeg jo få det med meg ;) Men er enig at Frost og gjengen er bedre :) Og tusen takk for fine lykkeønskninger, det trenger vi begge to!

Adventshilsen fra oss to her i sør :)

Legg igjen ein fin tanke