19. sep. 2010

Helg på Sola :)

"Så rart å  være flaggermus og flakse rundt fra hus til hus...". Vel, eg e nå ingen flaggermus, men eg syns d diktet av Inger Hagerup e ganske så festlig i tillegg t at eg syns d va rart å ver hjemma igjen. Mamma kom og møtte meg på togstasjonen på fredag, og d fuste eg høre e "Hei, jenta mi". Eg vil nok alltid ver mammas lille jente, ja ;) Va innom et par butikker, før d va hjem, og pannekaker t middag. Namminam! Resten av den dagen gjekk med t å se på "Beat for beat" (der de blant aent sang ein låt fra "Rent"), snakke og lære litt mer om Photoshop fra tanten min.

Lørdagen kom med tut og kjør omtrent heile dagen. Fekk tid t å spisa ein bedre frokost med kokt egg på rista brød og heile pakken. Så va d litt rydding, gjester kom, på med finklenå, og før selskapet begynte kl. 15, kokte eg kaffe t den store gullmedaljen. D blei ein veldig koselig feiring med taler, smørbrød, eg spelte på trombonen (mormor takket for d ittepå), og også litt kaker. Eg fekk smakt på kakene, før eg måtte stikke i ein fei. "Sound of Music" venta. Og for ein forestilling! Fantastiske prestasjoner av alle ungene, hovedrollene, nonnene og birollene. Eg satt og sang med, greide nesten ikkje å sitta stille og et par tårer kom også. Minne for livet!!!

Dagen i dag har gått fort og nå sitte eg plutselig i Kristiansand igjen og ser på "Lewis". Fekk gjort litt skolerelaterte ting i dag, før eg pakkte og satte meg på toget. Syns d va ein koselig helg, og det va kjempekjekt og koselig å se fammen igjen. Takk for ein fin helg ^^

Såg an'kje gode ut?! :)

FANTASTISK!

2 fine tankar - legg igjen noko fint du også

Anonym sa...

Hei, hei :)
Koseligt å ha deg hjemma igjen vett du.Og det gjekk ikkje ubemerka hen at du kokte all den kaffien, ja for det va møye. Takk ska du ha. Og så sa mormor igjen at eg sko hilsa te deg og sei:"Tusen takk for at du spilte". Det va tydeligt at det va kjekt. Takk ska du ha Silje :) Hels te besøket dokkas og.

Silje sa...

Ja, her e besøket vel innlosjert, og eg ska hilsa så møye tbake! Glede meg t å komme hjem ein tur om to uker t ein litt roligere tilværelse ;) He, he! Klemme på :D

Legg igjen ein fin tanke