26. sep. 2010

Endelig helg!

Ingenting e bedre enn ein skikkelig helg! Og ka vil nå d sei? For min egen del betyr d at man kan gjørr akkurat d man sjøl vil :) Og d e d me har gjort denne helgå!

Va jo på skolen på fredag, og der lærte me ennå mer om retorikk og co. Dro t byen ittepå for å handla litt diverse saker og ting. Lagte oss pannekaker då me kom hjem, og eg fekk med meg "Beat for beat". Og så bare måtte eg få med meg "Tause vitner" sjøl om d varte t godt øve midnatt (va jo egentlig trøtt, siå eg hadde vært oppe siå halv sju. Men, men...).

Og så kom lørdagen, og då låg me lenge og slappte av, før me fant ut at "nå" måtte me stå opp... Lagte god frokost, tok oppvasken ittepå, slappte av i sofaen, og då klokkå nærma seg to, tok me på oss godt med klær, og tok oss ein tur i området her (rundt omkring på friområdene). Kjempeherligt å komma seg ut litt, og så va d så møye rart å se på: hest, blomster, foss, hule, utedo, bær, døde frosker (æsj!), kråkesølv, Varoddbrua, strender og alt d andre ein kan finna i naturen! ;) Kjempeartig! Då me kom hjem, va d montering av sengå me fekk av foreldrene t typen min. Herligt å gå fra 120-seng t 150 :) Nachos t middag, et par episoder med "House" og t slutt "The Royal".

Sjøl om søndag og e ein del av helgå, har me vært flinke og fått gjort ein god del praktiske ting (og tang) her i huset. Me sto opp seint, hadde ein god frokost, og så va d vaskemaskin på gang, lagte pizzasnurrer, ennå ein vask i maskinen, vasking av baderomsgolvet, lekser og...slappt av ;) T middag blei d laks m/poteter og litt kokt romanesco ved siå av. Den smakte lite t å se så eksotisk ut. Ellrs: "Snehvit og de syv dvergene" :)

"Ut på tur, aldri sur" (og med hjemmestrikka lue)

Bjørnebær...ellr någe liknende

Mystisk hule

Uidentifiserte bær

Sopp fant me nok av

Eiketre

"...og jeg vet hvor veien går, ut mot havet..."

Legg igjen ein fin tanke