31. aug. 2010

NARNIA!

Min favorittsjanger når det gjelde litteratur og film pleie ikkje å ver fantasy. Men bøkene og filmene om drømmelandet Narnia derimot, har eg alltid vært fascinert av. Huske så vidt at den gamle TV-serien fra 80- og 90-tallet gjekk på TV-en. Itte d, blei bøkene lest med stor iver. Har lest alle de sju bøkene et par ganger kver.

Så, i 2005, to år itte at den siste LOTR-filmen kom opp, va d duka for Disney-versjonen av "Løven, Heksa & Klesskapet". Filmen va kanonbra, og den blei ikkje dårligere av kjempebra filmmusikk ;) "Prins Caspian" kom i 2008, og nå t vinteren (i romjulå ellr der omkring) komme nr. 3, "Reisen Til Det Ytterste Hav" på kino. Eg glede meg som ein liten unge :D

Vel, grunnen t at eg skrive dette innlegget e at i sommerferien va eg inne på platekompaniet.no bare for å se om d va någe av interesse der. Og plutselig, der solgte de heile TV-serien om Narnia t under hundrelappen. Den måtte eg jo bare ha! Syns d va kjempegøy å få den pakken i posten, men eg rakk aldri å se någen av episodene før eg flytta t Sørlandet...

Men nå, litt før me legge oss kver kveld, pleie me å setta på ein episode med gode, gamle Narnia. Mimring på høgt nivå. Og de spesialeffektene de hadde før....fantastisk (ikkje fordi de va gode, men sjarmen e så absolutt t stede). Sangen e d beste av alt (har til og med øveført sangen t trombonen)!

Her kan man høre temaet fra serien samtidig som diverse klipp fra serien (alle fire "sesongene") går og går :) Må nok innrømma at eg e blitt avhengig! 

Legg igjen ein fin tanke