5. mai 2010

"Stupid is as stupid does..."

Med så fint vær ute som d me har hatt i dag, har d virkelig vært vanskelig å sitte inne og jobbe med ein liten "prosjektoppgave". Men livet e vel litt urettferdig av og t (snakke eg om...). Kom meg ut av sengå, og traska ned t skolen sammen med ein del av de på huset mitt. Ein av de andre fra trivselgruppa fortalte ein kjempesøt barnefortelling under dagens morgensamling :) Itte auditoriet va d rett inn i matsalen, få seg litt mat, og siå me også i dag va litt underbemanna ang. trivsel, begynte me med oppvaksen og ryddingå litt tidlig. Va ferdige rundt fem øve ni. Då va d full diskusjon i klasserommet, men me måtte nok stoppa den for å gjørr någe mer fornuftig: me tok runden rundt i rommet, og måtte hosta opp ein nyhet eller to fra hjemstedet vårt. Itte d fekk me faktisk lov t å spela litt "stjel fem steiner" ute på grusbanen, men ein halvtime før lunsj va de rett inn igjen, og då fekk me utdelt oppgaver (i grupper) om Den Demokratiske Republikken Kongo (DR Kongo). Litt kjedelig, ja...

Halv tolv blei d nok ein gang litt lunsj, og då fekk eg vært ute i solå litt. Medlemsbladet fra Hobbyklubben kom t meg i posten i dag :) Forsatte med Kongo itte lunsjen, og hadde fremføring mot slutten av dagen. Nydelig salatbuffet med brød og alt mulig godt t middag! Nammm! Hadde ein liten pause, og kl. fire va d "Feministisk Selvforsvarskurs" i gymsalen. Kjempebra opplegg og veldig interessant! Lærte om holdninger, selvtillit, grensesetting og diverse teknikker me kan bruke hvis me komme opp i ein farlig situasjon. Lærerikt! Ein time itte at kurset va ferdig, va d kvelds, og der satte eg ting og tang frem og va også med på oppvasken. "Forrest Gump" blei satt på i fellesstuå itte kveldsen. Den filmen e bare...heilt ubeskrivelig!!! Tom Hanks spele så utrolig bra! Låserunde nede på skolen, og nå e eg kjempetrøtt.... Zzzzzz....

"My name is Forrest, Forrest GuUmp"

Legg igjen ein fin tanke