8. mai 2010

Siste utflukt med skolen... :)

Rart å tenke på at nå går d heile mot slutten... Høres veldig dramatisk ut, og alt e jo ikkje slutt, bare dette fantastiske skoleåret! Sto opp litt før halv ni, og va nede på skolen t presis ni. Itte å ha hørt nyheter og hatt et opprop, sang me alle sammen "Ja, vi elsker". I dag e d nemlig 65 år siå me blei frigjort (itte 2.verdenskrig). Då sangen va sunget ferdig, gjekk eg opp for å sei to sitater som morgensamling. Syns d va ein okei start på dagen :) Kokt egg på rista brød og iskaffe t frokost. Smakte godt, d ;) Oppvasken blei tatt, og så va d bare t å venta på å bli kjørt t Utslåttøy, der me sko på skoletur. Måtte kjøre i puljer, så d tok litt tid...

Avgårde halv tolv, og for å komma t øyå måtte me ta båt d siste stykket. Været va heilt topp, og naturen og omgivelsene rundt på øyå va fantastisk! Litt sjø, sand og fjell om kverandre. Bar litt mat og utstyr t å begynne med, og ittepå satte me oss ned og bare slappet av. Måtte jo ta oss ein tur opp på "alle" fjellknausene som va der, og d va skikkelig artig. Soling, og i halv fem-tiå blei d sjømat, og ellrs grillmat for de (deriblant meg) som ikkje like sjømat. Eg hjalp t med grillingå, så eg stinka rimelig møye bål ittepå... ;) D va meiningå at me sko sova ute i telt, lavo ellr åpen himmel i natt. Men pga. for få telt/lavo og veldig sliten (møye drama på skolen...), fekk någen av oss lov t å reisa hjem. Såg film ute i stuå, og nå e eg trøtt, ja. Ska få meg ein god natt med møye søvn! 

Ein enslig fugl på den blå, blå himmel

Kjempefint landskap

Legg igjen ein fin tanke