11. mai 2010

"President For A Day"

Ikkje vanlig skoledag i dag heller (ingen av dagene denne ukå komme t å bli d...naturlig nok). Jeppsann, eg fekk satt på ein vask siå d va tirsdag før eg traska ned t skolen med någen av mine gode venner. Me sang "Bæ, bæ lille lam" og gav ein klem t sidemannen under dagens morgensamling. Frokost, og plutselig sto eg midt oppi oppvasken igjen.Vel, eg valgte d sjøl, siå d bare va ein på trivselgruppå ;) Koselig å kunne hjelpe t då... :)

Me hadde fått besøk av to stk. fra Strømmestiftelsen, og de sko ver med oss heile dagen, og hjelpe oss med å spele "President For A Day". D heile begynte kl. ni, og varte t sånn litt før to. Spelet gjekk ut på at me, alle elevene, sko ver president (me va alle sammen presidenter der me stemte om sakene som kom opp) i et fiktivt, afrikansk land kalt Mobesi. Me sko blant aent bestemma oss for ka type økonomi me sko gå for, og då d gjekk litt skeis, om me sko ta opp lån ellr ikkje og diverse andre viktige spørsmål. Innimellom fekk me se litt klipp, og d heile va veldig kjekt og interessant. Fekk ein liten lunsjpause, der eg skyndta meg opp for å henga opp vasken og setta på ein ny. Rutine! Itte at pausen va øve, fekk me prøve å ver nesten Verdensbanken. Og heilt på tampen, fekk me bruka kreativiteten vår t å løysa ein oppgave. Kjempekjekt og bra opplegg alt sammen!

Me va tidlig ferdige, så fra to og ein time framigjønå, blei d årbokskriving for alle penga! Ordentlig restemiddag, men eg syns virkelig ikkje at d e så ille som d høres ut... ;) Ennå mer skriving i årbøker, før eg gjekk ned t formingsrommet, og glaserte et krus av leire (keramikk). Opp t huset, planlegging t lørdag, slappet av, kvelds, og... jeppsann, årbok!

Fint syn for ein trøtt sjel :)

Kjempesøt "fattigdomsbekjemper"

Legg igjen ein fin tanke