13. mai 2010

Ein siste tur med klassen!

I går brukte me skoledagen t å evaluere skoleåret (muntlig), og så planta me et tre, någe som e ein tradisjon her på skolen. Treet fekk navnet "Mauritz Morell". Så va d rett opp og pakke, og itte at middagen va spist, dro me alle i Afrikaklassen på hyttetur t Buneset med vår kjære lærer (ein plass han tilbrakte mange somrer som barn...). Me måtte kjøre i to puljer siå me e så mange. Litt itte litt va me alle fremme, og d blei ein uforglemmelig kveld. Me grillet ute og de som ville, fekk smake på kamskjell. Me hadde diverse leker med ein pinne, og den løgnaste va "snurre-rundt-tolv-ganger-med-ein-pinne-i-hånden". Me lo så møye at me blei håse i stemmen ittepå :D

Itte kvert blei d ganske så kaldt ute, så då stua me alle 24 inn i stuå. Der blei d skriving i årbøker, latter, bilder fra Afrika, tale, snakking og møye rart. Kjempefin klasse. Komme virkelig t å savna de alle! Eg blei t slutt så trøtt, at halv ett va eg i seng. Men pga. litt snorking og diverse, sovna eg ikkje før rundt halv tre. Sjøl om d va ein fridag i dag, måtte me alle stå opp rett før åtte. Rydding, og så kjørte fuste pulje avgårde. Eg va ein av seks som måtte bli igjen, og då blei d vasking av do og litt inne i hyttå. Resten av tiå satt me ute i solveggen (skikkelig varmt) med gitar og bare slappet av! Kjempefin slutt på turen...

Va hjemma t kvart på elleve, og då blei d endelig litt frokost (tre timer itte at eg sto opp). Rett opp i dusjen, sovna nesten på sengå, men før d blei middag kl.to, rakk eg å pakke litt... Vil ikkje, men e jo nødt! God steik t middag, og d blei også litt dessert! Årbokskriving, øving på trombonen (d e jo tross alt 17.mai snart), og då eg sko ned t kaffe og kaker (d e jo som ein søndag i dag) kom plutselig læreren på musikal inn dørå, han som har vært bortreist dette halvåret. Kjempekoselig! ;) Satt nede på skolen ei stund, og t slutt blei d kortspeling oppe på huset. Merke eg e skikkelig trøtt nå...

Hyttå me bodde i :)

Låven på tunet

Legg igjen ein fin tanke