6. mai 2010

Dansing både her og der

Jauda, her har d vært ein god del dansing i løpet av dagen! :) Men eg starta jo ikkje dagen med å dansa meg ut av sengå, d va eg for trøtt t. Traska ned t skolen (som vanlig), satte meg ned på ein stol i auditoriet og hørte på nyhetene. Opprop og morgensamling ittepå. Ei av elevene på skolen hadde bursdag, og då blei d atter ein gang et hjemmelaga bursdagsdikt. Festlig! Spiste frokost, og så blei d litt kortspel ("Ruter Sju") i og med at d va ei som skyldte meg ein trivsel. Då kl. va ni, va d "Seasons Of Love" i ein time. Den sangen e så kjekk å synge (eg vett eg har sagt d før...)! Rett på Lille Miljø itte koret, og i dag sko me ha ein liten slags avslutning. Såg ferdig filmen "Billy Elliot" (ååå, eg e så glad i den filmen (ja, eg seie d om nesten alle filmer, men eg meine d jo...), og i hvert fall slutten), og imens me såg den, blei d gode muffins som vår kjære miljøarbeider hadde laget! :) Og for de som lure: den filmen handle om ein gutt som får oppfylt sin drøm om å danse ;) Litt før lunsj, va d inn i gymsalen for å danse litt showdans sammen med någen av de andre her på skolen og koreografen bak "Tolvskillingsoperaen" (som blei satt opp her rett før påske).

Smakte godt med litt lunsj og ein god del med vann. Kortspeling, og då lunsjen va øve, blei d ennå mer dansing. Møye "jazzy hands", "chasé" og litt piruetter. Merke d e lenge siå eg har dansa sånn type dans, men d e skikkelig gøy!!! Taco t middag, og d smake jo alltid godt! Møye oppvask ittepå, men med litt tålmodighet, så går d meste greit... Har ellers bare slappet av og snakket veldig møye med folk ute i fellesstuå. Ned t skolen for å fera t kvelds sånn kvart øve syv, og då blei d feiring av bursdagsbarnet med skillingsboller og bursdagssang. Morsomt!

Fin pynt for bursdagsbarnet

P.S. Til og med dagens sitat handlet om dansing...

Legg igjen ein fin tanke