26. apr. 2010

"Mamma Mia, here I go again..."

Då e russetiå i gang . "Eh", vil nok någen sei. Ja, eg va der i fjor, men me fant ut me sko ha ein liten russeuke her på skolen vår bare for løye. Någen av oss hadde tatt med oss russebuksene fra i fjor og tok de på oss i dag. Merkelig følelse! Vel, ein ny uke, og den starta sånn som den ofte gjør: med å gå ned t skolen, høre på nyheter, sei "ja" på oppropet og også morgensamling. Smakte med litt frokost, og eg e jo som sagt heilt hekta på bokå eg lese, så d blei nok litt lesing før vekestart. Kl. ni va alle samla i auditoriet for å få info om ukå og også ta opp ting elevrådet. Brukte ikkje så lang tid i dag, så me fekk god tid t å vaska og rydda.  Eg va ferdig i god tid, og då blei d ennå mer lesing ;)

Denne ukå fekk eg premie for beste rom, og d kan eg vel kanskje takke matpakken for? Ein av "russeknutene" e nemlig å lage lunsj t ein av lærerne og eg lagte t huslæreren vår, og la den på bordet på rommet mitt. Skikkelig smisk, og d funka! ;) Slappte litt av, og så gjekk eg ned t matsalen for å ver litt sosial :) I timene itte lunsj, forberedte me oss t FN-rollespel som me ska ha i mårå. Litt vanskelig å finne någe konkret å ta tak i, men me fekk nå laget ein tale og lest litt på infoen som me fekk utdelt.

T middag: fiskekaker i brun saus m/poteter og grønnsaker ved siå av. Smakte nå okei, d... Litt lesing (bomba), og i dag blei d "Mamma Mia" ute i fellesstuå. Ja, me hadde alle sett filmen før, men den e jo kjempesøt og eg blir alltid i godt humør av å se den! Kvelds, og ellrs reinskriving av åpningstalen t i mårå...

Et par motiver fra russebokså mi...

Legg igjen ein fin tanke