15. apr. 2010

Her går d i barnefilmer

Så klart måtte d jo begynne å regne i dag, akkurat nå som me hadde d såååå fint! Men, me visste vel sånn innerst inne at solskinnsdagene ikkje ville vare evig (i motsetning t bokå mi...). Har likevel hatt ein fin dag for d om :) På med regnjakken då eg sko ned t skolen, men heldigvis pøste d ikkje ned. Diverse ordtak på tavlå blei ein fin start på dagen. Itte å ha fått i oss litt frokost, stakk heile skolen ut på fotballbanen for me sko ta fellesbilde t årbokå (og då hadde d slutta å regne). Tror bildet blei bra. Kor umiddelbart ittepå. Fortsatte å jobbe med "Circle Of Life" i og med at me ska synge den i forbindelse med Fredsfestivalen neste uke (heretter kalt FF...). Syns den sangen e kjekk å synge :) Planla litt diverse saker og ting i Lille Miljø, og så begynte me å se på ein av mine favorittfilmer, nemlig "Billy Elliot". Historien e fantastisk og skuespillerprestasjonene e virkelig så bra at eg klare å tro på d de gjør!

Fekk pakke i posten som eg henta i lunsjen. Pakken inneholdt et garnnøste og kryssordblad fra typen min. Någen nevnte "husmor", men d va eg som ba om han kunne sende d ;) Tusen takk! Sprang opp og henta hekletøyet mitt, så då me begynte å høre på lydbok, va eg klar. Kjempegøy å fortsette på hekletøyet igjen :) T middag blei d sprøstekt fisk m/tilbehør og d smakte ganske så godt.

Slappte av med kryssord og hekletøy itte middagen. Og som d ofte gjør, endte någen av oss opp ute i stuå der me sko se film. Dagens film blei "Knerten", og de to forrige me såg her på huset va jo begge "Kamilla og tyven"-filmene, så her går me tbake t barndommen ;) Kjempekoselig (men d beste va likevel replikken "...alt i kulørte underliv")! Veldig fin og bra dag!

Et av ordtakene/sitatene som dukket opp på tavlå i dag

"Lillebror er Lillebor og Knerten er meg..."

2 fine tankar - legg igjen noko fint du også

Anonym sa...

Jamen, ka med "strikketøyet" då ?

Silje sa...

"Strikketøyet" e ferdig. Ferdig gjort, men absolutt ikkje glemt...

Legg igjen ein fin tanke