3. feb. 2010

Tur-retur Stavanger :)

Siå någen av oss ikkje fekk med oss utdanningsmesså i Bergen, va me to stk. som fant ut at me ville ta oss permisjon for å få me oss utdanningsmesså i Stavanger. Og for å få litt ut av d, reiste me nedøve itte lunsj tirsdag (2.febr). Hadde vanlig linjefag fram t lunsj, og så satt me og hørrte litt på info om Kinaturen, før me stakk avgårde t Føyno. Ganske så artig: me sko bare ver vekke ein dag (ein øvenatting), men alle vinka og sa "hadet" t oss som om me sko på ferie ellr ein langtur ;) 

På vei t Føyno, va d ein lastebil som hadde kjørt utfor, så me rakk bare så vidt bussen t Stavanger. Men så vidt e bra nok... Snakkte og lo på vei hjem, og kl. 16 va me i Stavanger. Typen min kom og møtte meg, for siå han bor i Stavanger, va d like så greit å overnatte der som å dra hjem t my family :P Fiskegrateng t middag og d smakte veldig godt. :) Min kjære måtte på øving, så eg va litt aleine i leiligheten et par timer. Eg tok oppvasken (flinke meg), leste i ei bok, såg på "Honningfellen" (krimserie i 3 deler) på NRK Nett-TV, slappte av og såg på "Dyrepolitiet" på Animal Planet. Og så kom han jo hjem t slutt, så d blei ein koselig kveld.

Veldig utkvilt då eg sto opp i dag, og itte å ha vært på badet, va d rett t dekka bord med nykokt kaffe og egg! :D TV-titting og slappt litt av, og halv ett va d bort t utdanningsmesså. Traff på masse kjentfolk, gjekk runden rundt, samla kataloger og stilte spørsmål. Og eg blei faktisk klokere i løpet av dagen... Venta ein stund, og kvart på fire sko ein av lærerne kjøre tbake t Bømlo, og me fekk sitta på. "Hadet" t typen min (<3), og avgårde med oss. Blei ein tur med sang, jekking av bil og masse snakking. Kjempekoselig! Kveldsmat då me kom fram t skolen, og nå e d kveld.

"No ser eg atter slike fjell og dalar..."

"Måne og sol, skyer og vind..."

Legg igjen ein fin tanke