16. jan. 2010

Lørdag og helg! Og kreativt seminar

Så va d atter helg igjen :) Herlig å kunne sove bittelitt lenger. Og d blei også ein god og lang frokost. Før me begynte på seminardelen, rydda me klasserommene, for de såg visstnok ganske rotete ut. Jeppsann, d va fort gjort d. Rett itte at me hadde rydda, då klokkå va sånn ca. ti, va d klart for ukas seminar, og dagens tema va "kreativt seminar". Me fekk utdelt to oppgaver, der den fuste innebar å forme någe med leire. "Identitet" va d stuste stikkordet t oppgavene. Med leiren sko me forma "någe som symbolisere oss (någe man like, någe som e deg etc.), någe som symbolisere hjemstedet ditt og någe som kan vise ein person her på skolen du har lyst t å bli bedre kjent med". Veldig kjekk og interessant oppgave, og itte å ha forma tingene, sko me presentera d me hadde laget.


Pause, der d blei litt vasking av bord (itte all leiren), før me så fortsatte på seminaret. Oppgave nr.2 gjekk ut på å lage et sjølportrett ved hjelp av stoffbiter som me sko lima på et A4-ark. Me kunne klippa i stoffbitene og gjørr ka me ville, og resultatene blei varierte, men fine! Eg syns d va himmelsk å få grøt ittepå, d smakte kjempegodt! Resten av dagen har gått med t pakking, for i mårå reise heile skolen på tur t Hovden, og der ska me ver t og med fredag. Glede meg :) Ellrs øvd litt på trombonen, og halv fem blei d selveste "Footloose" på filmrommet. Satt og sang og (nesten) danset ;) Lasagne t kvelds, og ellrs kos og musikk her på huset. Snakkes når eg har kommet meg hjem fra Hovden :)



Mine leirklumper



Sjølportrett. Greie du å se ka som symbolisere meg?!

Legg igjen ein fin tanke