29. okt. 2009

Ut på tur, aldri sur :)

Og d e sant d, at man ikje ska ver sur, uansett ka tur man ska på (ikkje at eg e like flink t d alltid...). Men i dag fant eg ut at eg bare måtte ta meg ein tur t Hovdanakken, som ligge rett oppforbi skolen. Sånn der ein plass... Men før d, va d ein vanlig skoledag, ein vanlig torsdag. Starta med opprop, og i dag va d ein god del med fravær. Vel, vel. Fekk i meg litt frokost, og så va d rett t kor og "Lean On Me". Den sangen der e jo så fin :) I tillegg sang me igjennom de andre tre sangene me har sunget før. På Lille Miljø i dag va me bare to stk. Også læreren (ellr egentlig miljøarbeideren) va bortevekk. Ellr syk :P Satt og diskuterte litt morgendagen, for då ska me ha Halloweenfest.

Satt og snakkte og hadde d skikkelig hyggelig i lunsjen. Heilt t eg gjekk på dodørå... Meg i et nøtteskall! Skriverksted ittepå, og i dag fortsatte me på novellen me begynte på for to uker siå.  Ikkje at me kom så veldig langt, d endte t slutt med at me satt og leste vitser fra ein stor vitsebok! ;) He, he :P Utrolig god middag i dag: pannekaker! Bare luksus her jo ;)

Skifta litt klær, på med fjellsko, og så gjekk ei av de andre elevene og eg ein tur opp t Hovdanakken. Litt glatt og sleipt og møye gjørme, men... ut på tur, aldri sur :) Traff på någen koselige sauer ("sauer er ålreite dyr"). Veldig herlig å komme seg ut litt i frisk, norsk natur. Og så utrolig fin utsikt d va fra toppen! Greide jo så klart å tryne på vei ned, oppi all gjørmen, men pyttsann! Og så såg med ein mus, ein veldig søt og liten mus :) Slappte av då eg kom hjem, satt litt ute i fellesstuå og snakkte, hørrte på musikk og kvelds. Støvsugde ute i gangen her og rydda litt. Reise om et par dager, men får besøk i mårå. Glede meg veldig!

Ved ein liten busk, gjørmete og "ja, kjempegøy"


Utsikt 

2 fine tankar - legg igjen noko fint du også

Anonym sa...

Flott med ein tur Silje. Men ikkje heilt turtøyet frå Hardangerviddå dette..
Uansett så gjørr det godt å få litt fresh loft i ansiktet.
Klem frå mamsen

Silje sa...

Eg hadde regnbukse og fjellstøvler på, så d va ingen fare :P
Uansett så va d jo godt med frisk luft, ja :)

Legg igjen ein fin tanke