14. okt. 2009

Brev fra min "hemmelige" beundrer

Når man bor på et lite sted, ute på ei "øde" øy, langt fra familie og venner, blir man ganske overlykkelig øve å få et livstegn fra "de andre". Med andre ord, d å få post, e heilt magisk! Og i dag va d min tur å få någe post. Men d va jo ikkje før i lunsjen, og me gjorde jo andre ting før d :P


Ei av elevene hadde bursdag i dag, så på morgensamlingen sang me og hoppte litt og den der. Veldig koselig start på dagen :) Frokosten foregjekk på vanlig vis, ikkje någe hokus pokus der, nei. Snakkte, åt litt og bare slappte av. Kl. ni, presis, va d linjefag, og i dag gjekk me igjennom Kenyas historie, politikk og diverse andre ting som e greit å vite når man ska reise dit. Måtte ha et par luftepauser, siå d va så varm og tung luft i klasserommet (på mandag og i går va d iskaldt, og i dag va d nærmest glohett. Vanskelig d der). Men me greide allikevel å lære någe og d e jo interessant d me lærte.


Lunsj, og også ved dette måltidet blei d ein gode del med snakking (sko bare mangla, så sosiale som me e) ;). T slutt, sånn rundt kvart øve tolv, sko folk bort t resepsjonen for å sjekka om de hadde fått post. Eg blei med, og der va d plutselig komt et brev t meg. Vel, eg visste at d sko komma någe i posten, men ikkje så snart! D va fra min temmelig "hemmelige" beundrer. Ellr ikkje :P Kjæresten min hadde skrevet et fint brev t meg (med et lite bilde inni). Og så følelsesladet som eg e, blei eg blank i øynene. Kjempe koselig å få et sånn brev midt oppi den enkle kverdagen me har her på folkehøgskolen. Eg e så glad i typen min <3


I timene ittepå snakkte me litt generelt om turen, og så hadde me ein runde der me snakkte om oss sjøl, ka me like/ikkje like, ka me blir irriterte på, om me e morgengretne ellr ikkje og... ja, sånne heilt generelle ting som e greit å vite når me ska reisa på tur sammen. Fiskewok t middag og d va nok ein gang storkjøkkenfolket som hadde stått på for å fiksa i stand mat t oss. Og t dessert: vannbakkels med bringebærkrem.


Før kvelds, fekk eg øvd litt på trombonen, og så måtte me bare se ferigt "Fiddler On The Roof". Trist slutt, men, men... Sånn e livet... Og itte kvelds blei d Sing Star. Kjempe artig. Masse ABBA!



Origami på gang ved middagsbordet



Sing Star ("SOS" av ABBA), desserten me fekk servert og brevet eg fekk i posten :)

Legg igjen ein fin tanke