26. sep. 2009

Solidaritetsdag anno 2009

Og så va den dagen øve. Måtte opp ein halvtime tidligere enn vanlig t å være ein lørdag, någe som vil sei at me hadde opprop (og frokost itte d) halv ni. For all del, d gjekk heilt greit... Sko gjerne ha sovet ein stund t, men, men :P Passte på at alt kom med i bussen (alt av utstyr) og va inne i Bremnes t kvart på ti. Opp med partytelt, bord, stoler, plakater osv. Været va så som så, men i d store og d breie va d opphold heile dagen. Eg va ein av tre som sto for loddsalget, og d gjekk onna kan du tro. Solgte lodd i bøtter og spann, og alle loddene blei solgt (og dermed blei alle premiene også "solgt" ut). Ungene som va der syns d va stas å bli malt i fjeset, denge våte svamper i fjesene våre (någen av elevene fra skolen her), vinne premier og spise kake. Va litt kald og sliten, så då me kom tbake t skolen klokkå tre, va d kjempe godt med grøt! 


Kunne nesten ha sovna der eg satt ved matbordet, men itte grøten va d pengetelling. Fekk med meg et par stk. som hjalp meg å tella, men eg kjente d at å tella de pengene om og om igjen, d va virkelig slitsomt (men d blei ein goe del med penger). Holdt på halvannen time ellr någe sånn der omkring, og då va d bare rett opp på rommet og ta meg ein liten kvil. Hadde sagt "ja" t å ver vikar for ei i trivselgjengen, så d blei bare ein times lur. Men blei kvikkere itte den luren :) Tomatsuppe (ikkje min favoritt akkurat) t kvelds, og så blei d oppvask, rydding og vasking av bordene ittepå. Koselig egentlig. Måtte jo få med oss "Skal vi danse". Og den personen eg heie på, gjorde d veldig bra (med 36 av 40 poeng) :) Ellrs så e dette ein veldig rolig kveld......



Skal vi danse-logoen og musikal og teaterfolkå synge barnesanger på scenen (Bremnes) og rottene danse


Legg igjen ein fin tanke