19. sep. 2009

Rappellering fra Goddo-brua

Å rappellere ned 30 meter fra ei bru, e ikkje bare bare. Eg ante ikkje då me kom dit i dag om eg kom til å greie å fullføre dette. Den brua me skulle rappellere fra hette Goddo-brua og ligge nord på Bømlo. Heile grunnen t at me sko gjørr dette, va at denne helgå va d friluftseminar. Kunne velge mellom sikringskurs i klatrevegg, grottevandring, mørkerom (ok, ikkje fullt så friluftsaktig, men, men) og rappellering. Eg satte meg opp på grottevandring og rappellering, og fekk sistnevnte. Og fy fillen, så gøy d va! Fekk et sånn skikkelig kick då eg fust turde å slippe kanten på brua. Og så va eg den fuste, så d va jo ekstra spennende. Då eg va komt midtveis, tok eg meg ein pause, hang i lause lufta og såg utøve den fine utsikten. Tror eg satte i et gledeshyl der eg hang, d va så kjekt! :D Alle klappte då eg va trygt nede, og d gjorde me på alle de 13 som va med.


Resten av dagen har foregått i rolige omgivelser med litt musikk, bok, datageeking og bare slappt av. Me va tre stk. som gjekk ein tur t butikken og va der 10 min. før den stengte. Snakk om bra t timing :P Grøt t middag, og t kvelds va d baguetter og pålegg og diverse. Blei sittande å se på "Skal vi danse" og nå e d flerne som sitte nede i fellessuå og ser på "Dirty Dancing". Herlige lørdag!!!



Dette e då Goddo-brua




Her e eg komt meg øve kanten




Begynnelsen av rappelleringen




Snart nede!




Her henge eg :P


2 fine tankar - legg igjen noko fint du også

Anonym sa...

Rappellering er gøy!
menne... unnskyld meg... Mørkerom?! Er ikke det bare sååå forrige årtusen? Husker at jeg drømte om å få meg et eget mørkerom i min barndom. Med mørke (d´oh!), illeluktende kjemikalier og dyrt utstyr.
Det er litt greiere å sitte i stua foran PCen. Og enklere.

-lille-onkel -

Silje sa...

He,he... Men d e jo någe eget, ein sjarm, øve mørkerom då! :P

Legg igjen ein fin tanke