10. okt. 2010

Undervisningsfri uke...eller høstferie om du vil ;)

...någe som betyr at me ikkje trengte å møte på skolen i d heile tatt denne ukå. Men siden me fekk ein portprøve utdelt på fredag i "tekst og tolkning", hadde eg bestemt meg for å gå på skolen mandag og tirsdag slik at eg kunne få gjort mest mulig på den oppgaven.

Så...mandag og tirsdag va d effektiv (ellr, effektiv og effektiv fru Blom) skriving og jobbing på skolen. Blei litt snakking med ei venninne innimellom, men d e jo bra med pauser midt oppi d heile sånn av og t. Fekk heldigvis gjort d meste av oppgaven, men d gjenstår litt ennå. Og fekk endelig gjort ferdig teppet mitt som e ein gave t hyttå vår!

Me sto opp sånn kvart øve seks onsdagsmorgen, og d va ikkje någe særlig gøy! Og d at d e mørkt ute, hjalp ikkje på å stå opp. Men, me greide d. Heile grunnen t at me sto opp så tiligt va fordi me sko ta toget t Stavanger og d gjekk så tiligt som fem øve åtta. Sto opp, pakkte resten av sakene me sko ha med oss, smurte matpakke, og rakk bussen som gjekk halv åtta. Og toget rakk me også ;) Litt mat, ellrs lesing og soving. Va fremme i Stavanger litt øve elleve, tok bussen t Sola (i øsende pøsende regn...), der me satte oss ned i sofaen og slappte av med "Sofies Verden" på DVD. Lagte avokadosalat t middag, og resten av dagen  slappte me av med familien, UNO-speling, kaffe latte og "House".

Torsdag blei ein liten "leksedag", men me sov lenge og greide å nyte dagen sjøl om me måtte gjør litt skolearbeid. Fekk også besøkt mormor, og d va koseligt. Mamma lagte ein kjempegod rett med seibiff og tilbehør t middag denne dagen. Smakte fortreffelig (og d seie eg som ikkje e så glad i kvit fisk...). Fekk sett ein episode med "The Tudors", og ellrs så blei d tid t litt kryssordløsing.

Sto opp littegrann tiligt på fredag, for då sko me, kjæresten og eg, opp t hyttå sammen med pappa for å hjelpa t med å rydde opp i plankehaugen, sage ved, stable ved og generelt "ved-aktige-saker-og-ting". Spiste ein kjempegod frokost, va innom Europris, og så va d hyttå, som nå har fått navnet "Ørneredet". D va heilt fantastisk vær ute t å ver oktober: strålende sol, nydelig blå himmel...herligt! Fekk begynt på d me skulle, og itte kvert kom broren min også. Rydda, saget ved (med både sag og motorsag), stabla ved, kostet vekk all sagmuggen, og fekk også tatt mange bilder. Før dagen va omme, kom også mamma ein tur, og då blei d tatt julekortbilde(r). Artig! "Beat for beat" då me kom hjem, og så blei d den gode ostegratinerte pastaretten t middag! Nam! Og t slutt: "Tause Vitner".

Lørdag va dagen for hjemreise, men før me reiste, blei d "The Godfather" på film (nr.1), besøk hos mormor og også innom jobben t pappa ein tur. Mamma kjørte oss t togstasjonen, og så va d hadetklem. Togturen gjekk fint, og me lagte någe så enkelt som nachos t middag imens me såg "The Royal" og filmen "The Hours", som e ein kjempebra og nydelig film. Og dagen i dag, søndag, har gått med t å gjørr litt skolearbeid, øvd på trombonen, og nå e d snart laks t middag :)

Teppet som eg har laget t hyttå :)

Ennå et bilde av teppet, denne gang midt ute i skauen...

Om du lure, så e dette lyng

Himmelen va faktisk så blå!

"Spikke-sage-lime-banke..."

Høstfarger!

2 fine tankar - legg igjen noko fint du også

Anonym sa...

Eeh..øhh..kremt - SEIEN er ikke kvit, Silje. Den er GRÅ! Det skulle du vite etter alle Hitraturene - der har de nok masse sei, tenker jeg.Det har de ihvertfall rett innafor, på andre sida av Trondheimsleia.

Må skryte av teppet - det ble veldig flott! Du er effektiv - var jo bare små lapper da vi var i Kr.sand.
Forøvrig var jeg noe bekymret for jordraset og toglinja som hang i lufta på onsdag. Men heldigvis var dere kommet dere forbi før det skjedde!
Hilsen fra Sunnmøre.

Silje sa...

Ja, ok da. Det burde jeg ha visst ;) Seien var forresten fra Hitra!

Jepp, jeg ble veldig fornøyd med teppet! Når man først kommer i gang med monteringen, går det fort. Vi synes selv det var litt skummelt med jordraset på Moi, men da vi reiste tilbake til Kr.sand gikk det helt fint :)

Skal hilse så mye fra "han på siå av meg" :)

Legg igjen ein fin tanke